ფოტო ტრაგედიამდე რამდენიმე წუთით ადრე: ოჯახი, რომელიც ლონდონში "ახალი ცხოვრების დასაწყებად მიდიოდა", ავიაკატასტროფას ემსხვერპლა - გამოძიების პირველადი შედეგები
ინდოეთის ავიახაზების (Air India) კატასტროფის წინ, საბედისწერო თვითმფრინავის ბორტზე, ექიმების წყვილმა და მათმა შვილებმა გულისამაჩუყებელი, უკანასკნელი სელფი გადაიღეს. ეს მოხდა ტრაგედიამდე სულ რამდენიმე წამით ადრე.
- ფოტო "ახალი დასაწყისის" აღსანიშნავად იყო გადაღებული, რადგან კომი ვიასი, უდაიპურში მომუშავე ექიმი, სამსახურიდან წამოვიდა და მეუღლესთან, ექიმ პრატიკ ჯოშისთან, ლონდონში გადადიოდა საცხოვრებლად სამ შვილთან ერთად.
ახლა ეს ოჯახი იმ 241-ზე მეტ დაღუპულს შორისაა, რომლებიც გატვიკისკენ მიმავალმა თვითმფრინავმა იმსხვერპლა გუჯარატის შტატის ჩრდილო-დასავლეთ ინდოეთში, აჰმედაბადის აეროპორტიდან აფრენიდან მალევე.
Boeing 787 Dreamliner-ი, ასაფრენი ბილიკიდან ადგილობრივი დროით 13:40 საათზე აფრენიდან სულ რამდენიმე წუთში, ქალაქის მჭიდროდ დასახლებულ მეგანიში ჩამოვარდა. თვითმფრინავში 242 მგზავრი იმყოფებოდა, მაგრამ სულ მცირე 260 ადამიანი დაიღუპა, რადგან ჩამოვარდნას მსხვერპლი მოჰყვა ხმელეთზეც.
ექიმ ჯოშის მიერ გადაღებულ სელფიზე ის და მისი მეუღლე სკამებზე ზიან და იღიმიან, ხოლო მათი პატარა ტყუპი ბიჭები და უფროსი ქალიშვილი გასასვლელის მოპირდაპირე მხარეს სხედან. წყვილის ტყუპი ბიჭები - ნაკული და პრადიუტი – ხუთი წლის იყვნენ, ხოლო მათი ქალიშვილი, მირაია, რვა წლის.
ექიმ ჯოშის ბიძაშვილმა, ნაიანმა განაცხადა: „გუშინ აჰმედაბადში გაემგზავრნენ, რათა ლონდონის რეისზე მოხვედრილიყვნენ. პრატიკი ორი დღის წინ ჩამოვიდა, რათა მეუღლე და შვილები წაეყვანა. ექიმ კომი ვიასის ძმის თქმით, ის ექიმ პრატიკ ჯოშის ათი წლის წინ გაჰყვა ცოლად."
საშინელი ვიდეოკადრები და ავარიის სავარაუდო მიზეზები სათვალთვალო კამერის კადრებში ჩანს, თუ როგორ აფრინდება საბედისწერო Air India-ს თვითმფრინავი, შემდეგ კი მიწაზე ეცემა და ცეცხლოვან ბურთად იქცევა. კატასტროფის ადგილიდან შავი კვამლის მასიური ღრუბელი ამოდის.
ავიაციის ექსპერტები ამბობენ, რომ თვითმფრინავს, რომელსაც 242 მგზავრი, მათ შორის 53 ბრიტანელი გადაჰყავდა, შესაძლოა მოულოდნელად დაკარგა ძალა „ფრენის ყველაზე კრიტიკულ ფაზაში“ აფრენის შემდეგ. Air India-ს რეისი 171 გუჯარატში, აჰმედაბადის აეროპორტიდან აფრენიდან მალევე ჩამოვარდა.
სასწაულებრივად გადარჩენილი ბრიტანელი
40 წლის ვიშვაშ კუმარ რამეში, სასწაულებრივად გადაურჩა თვითმფრინავის კატასტროფას. მგზავრი 11A სკამზე იჯდა, როდესაც თვითმფრინავი გუჯარატის საცხოვრებელ რაიონში ჩამოვარდა. გადარჩენილი იხსენებს: "აფრენიდან ოცდაათი წამში, ძლიერი ხმა გაისმა, შემდეგ კი თვითმფრინავი ჩამოვარდა. ყველაფერი ისე სწრაფად მოხდა".
"როდესაც ავდექი, ჩემს ირგვლივ ყველგან გვამები იყო", - განუცხადა მან ადგილობრივ მედიას.
გამაოგნებელი კადრები აჩვენებს მგზავრს, რომელიც კატასტროფის ადგილიდან გარბის.
ხელისუფლებამ ავიაკატასტროფის შემდეგ განაცხადა, რომ მათი აზრით, რეისზე გადარჩენილები არ იყვნენ, ხოლო მაშველებმა ჟურნალისტებს ავარიის ადგილზე განუცხადეს, რომ მათ ათობით ცხედარი იპოვეს იმ შენობების შიგნით, რომლებსაც თვითმფრინავი შეეჯახა ჩამოვარდნისას.
გამოძიება
ტრაგედიის შესაძლო მიზეზი შესაძლოა ქარის სწრაფი ცვლილება გახდა, რამაც ძრავის გაჩერება გამოიწვია, ან ფრინველის შეჯახება ორივე ძრავზე. ინდოეთის თვითმფრინავის ავარიების გამოძიების ბიუროს ოფიციალური პირები ამჟამად ადგილზე არიან ნამსხვრევების ანალიზის ჩასატარებლად და დაზიანებული თვითმფრინავის შავი ყუთის ამოსაღებად.
"არსებობს რამდენიმე შესაძლო სცენარი: გამწევ ძალის ან ძრავის მუშაობის პრობლემები, თვითმფრინავის გადაჭარბებული წონა, არასწორი კონფიგურაცია, ან უფრო კრიტიკული ხარვეზი, რომელმაც გავლენა მოახდინა თვითმფრინავის ასვლის უნარზე,“ - განაცხადა ლეიტენანტ-პოლკოვნიკმა ჯონ რ. დევიდსონმა, აშშ-ის საჰაერო ძალების ყოფილმა პილოტმა.
კაპიტანმა საურაბ ბჰატნაგარმა, ყოფილმა უფროსმა პილოტმა, NDTV-ს განუცხადა, რომ თვითმფრინავის საშინელი დაშვების ამსახველი ვიდეოკადრები „ ფრინველის შეჯახების შემთხვევას ჰგავს, როდესაც ორივე ძრავმა ძალა დაკარგა.“
"აფრენა იდეალური იყო,“ თქვა მან. "და, ვფიქრობ, გადაცემის ამოსაღებამდე, თვითმფრინავმა დაშვება დაიწყო, რაც შეიძლება მოხდეს მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ძრავა დაკარგავს ძალას ან თვითმფრინავი შეწყვეტს აწევას".
ავიაციის ექსპერტმა სანჯაი ლაზარმა აღნიშნა, რომ Dreamliner-ი მხოლოდ 11 წლის იყო, ამიტომ ნაკლებად სავარაუდოა, რომ მას ტექნიკური პრობლემები ჰქონოდა. თვითმფრინავს კაპიტანი სუმით საბჰარვალი მართავდა, რომელსაც 8,200 საათის ფრენის გამოცდილება ჰქონდა.